Buddhistisk Forum
08 September 2010, 15:19 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Modtog du ikke en aktiveringsmail?

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder: Intet nyt

Hjem   Hjælp Søg Log på Registrér  
Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Ny bog: "Introduktion til Buddhisme"  (Læst 204 gange)
Yoren
Global Moderator
Full Member
Beskeder: 199

« Dato: 03 Marts 2010, 22:07 »

Shoken har skrevet en ny bog. Denne gang er der lagt særlig vægt på at give nysgerrige, begyndere og udenforstående en grundig og informativ indføring Smiley

Introduktion til buddhisme

En letlæst bog, som giver et godt overblik over buddhismen, særligt som den ser ud i Danmark idag. 

Den indeholder afsnit om buddhismens historie og udvikling, og om buddhistisk etik, meditation og filosofi, og den besvarer spørgsmål som "Hvad er en buddhist?" og "Hvordan lever en buddhist?". Den fortæller også kort om hverdagen i et buddhistisk tempel, og lidt om den videregående træning som munk/nonne/præst. 

Se mere om bogen her (desværre uden foto): http://www.shoken.dk/117.html
Logget

...jeg ønsker at dele alt godt, der kommer ud af min praktisering
med alle levende væsner.

Gassho, Yoren

http://www.tendai.dk
mugen for a moment
Bestyrelsen
Sr. Member
Beskeder: 305

unsui - zenmunk

« Svar #1 Dato: 04 Marts 2010, 12:52 »

Det er den fra Tendai perspektivet, ikke?

Buddhistisk Forum er nemlig også ved at udgive en sådan bog, forhåbentlig med en anden titel, fra et alment perspektiv. Eller? Shoken?
Logget

Må vi udstrække Dette sind over hele universet, så at vi og alle væsner tilsammen må nå modenhed i Buddhas Visdom.

http://egelykloster.dk
http://mugen-unsui.blogspot.com/
Shoken
Bestyrelsen
Hero Member
Beskeder: 749

Tendai Doshu (præst)

« Svar #2 Dato: 04 Marts 2010, 13:55 »

Det er den fra Tendai perspektivet, ikke?

Buddhistisk Forum er nemlig også ved at udgive en sådan bog, forhåbentlig med en anden titel, fra et alment perspektiv. Eller? Shoken?

Jep, denne her er bestemt fra et Tendai perspektiv  Blink
Logget

Vindruen
Gæst
« Svar #3 Dato: 11 Marts 2010, 00:17 »

Jeg MÅ altså lige ligge et godt ord ind for denne bog "Buddhisme i hverdagen". Den er virkelig godt skrevet og jeg er meget begrejstret for den meget fordomsfrie og faktuelle måde hvorpå de forskellige skoler bliver nævnt i beskrivelsen af buddhismens historie og udvikling. Hvis man blot læser denne del, ville man ikke ane hvilken skole forfatteren er tilhænger af. Hurra! Sådan! Buddhaskolen jubler og hiver i klaphatten Humørgrin
OG bogen gør desuden , på mirakuløs vis, det uoverskuelige, overskueligt. Det MÅ jeg bare reklamere for det her, selvom jeg ikke er den store mahayana/tendai-fan  Grin (Men det håber jeg bare giver ekstra vægt og berettigelse til min anbefaling Blink)
PS. Jeg vil lige benytte chancen til også at reklamere for en anden fantastisk bog: The word of the Buddha. Her kommer man ind i de 4 sandheder og den 8 foldige vej på en usædvanlig spændende og dybdegående måde. Denne bog er Buddhaskolens grundlag  Smiley
« Sidste ændring: 11 Marts 2010, 00:27 af Vindruen » Logget
Shoken
Bestyrelsen
Hero Member
Beskeder: 749

Tendai Doshu (præst)

« Svar #4 Dato: 11 Marts 2010, 08:56 »

Jeg MÅ altså lige ligge et godt ord ind for denne bog "Buddhisme i hverdagen". Den er virkelig godt skrevet og jeg er meget begrejstret for den meget fordomsfrie og faktuelle måde hvorpå de forskellige skoler bliver nævnt i beskrivelsen af buddhismens historie og udvikling. Hvis man blot læser denne del, ville man ikke ane hvilken skole forfatteren er tilhænger af. Hurra! Sådan! Buddhaskolen jubler og hiver i klaphatten Humørgrin
OG bogen gør desuden , på mirakuløs vis, det uoverskuelige, overskueligt. Det MÅ jeg bare reklamere for det her, selvom jeg ikke er den store mahayana/tendai-fan  Grin (Men det håber jeg bare giver ekstra vægt og berettigelse til min anbefaling Blink)
PS. Jeg vil lige benytte chancen til også at reklamere for en anden fantastisk bog: The word of the Buddha. Her kommer man ind i de 4 sandheder og den 8 foldige vej på en usædvanlig spændende og dybdegående måde. Denne bog er Buddhaskolens grundlag  Smiley

Tak for de søde ord. Jeg har faktisk gjort mig meget umage for at lade bogens beskrivelse af udviklingen af de forskellige skoler vise min grundlæggende holdning: der er EN Buddha Dharma, med uendeligt mange udtryk.
Logget

Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: