Er nysgerrig på om der er taget stilling til det oprindelige spørgsmål om BFs fremtid?
Personligt ville jeg vær ked af at forummet blev "lukket og slukket". Jeg har med stor begejstring og nysgerrighed haft lejlighed til at lede rundt i de forskellige retninger og har her fundet mange svar. Min daglige praksis har ved hjælp fra dette forum fået et betydeligt løft, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Tilstedeværelsen af de "kloge hoveder" synes jeg er særdeles nyttig og befordrende, og uundværlig. Skulle dette forum være for begyndere ville dharmaen nok gå hen og blive noget misk mask uden mål og retning. Jeg forstår at vi nybegyndere indimellem har formået at trække intellektuelle diskussioner ned i niveau, hvilket jeg personligt må beklage.
Med stort håb om at forummet bevares på tværs af skoler...
Kærligst
Kjeld
Tak for de fine og opmuntrende ord, Kjeld.
Vi fortsætter, og med 3 "nye" moderatorer (Allan, Mugen og Yoren) samt 2 "konsulenter" (Denko og Shoken) og fremover vil forsøge at sikre, at tonen holdes respektfuld når tråde vedr. hvordan "traditionsforskelle" giver anledning til vidt forskellige praksisser og fortolkninger kører.
Forummet er her for at hjælpe alle, som er interesseret i buddhadharma'en, at finde frem til svar eller flere spørgsmål, at høre om andres erfaringer, at finde frem til ressourcer mv - og er for nybegyndere og for folk, som (måske) ved ting og for folk, som har en praksis, for lærere og for elever, for nysgerrige og for skeptiske. Alle diskussioner er åbne for alle, bare man er åben og respektfuld.
Jeg glæder mig også til de nye og fortsatte diskussioner!